عشق از کلام مردم هم معنی هوس شد

امشب دلم گرفته . شرحی ز دل ندارم                          دلگیرم از جدایی . بس باشد این کلامم
امشب زمام سر را . بر دست دل سپارم                         امشب خدای خود را . جور دگر بخوانم
امشب ستارگان را . جور دگر ببینم                                 امشب کلام دل را . جور دگر بگویم
آرام جانم امشب . آتش به جان من زد                             آغوش گرم خود را . تقسیم دیگری کرد
اه ای خدای عالم . مقصود از این جهان چیست                دل شد شکسته ای جان . تقصیر عاشقان چیست
در این جهان نشانی از عاشقان نگیرند                            هر لحظه تیر و خنجر بر قلبشان بکارند
حرف و کلام دل را هرگز نمیپذیرند                                   پاکی عشقشان را بر درهمی فروشند
هر کس ز خود بداند تفسیر شعر مجنون                          لیکن کسی نداند مجنون ز چیست دلخون
عشق از کلام مردم هم معنی هوس شد                         از شعله های آتش پروانه بی نفس شد

...

+

واه ای خدای عالم . درگیر عشق گشتم                               محتاج یک نگاهم . ویرانه شد سرشتم
از رنج و محنت دل . آشفته گشته ام من                               از نقص این زمانه . دیوانه گشته ام من
خالی نماند امشب این صفحه از کلامم                                 امشب دلم شکسته دیگر توان ندارم
دیگر توان ندارم در این جهان بمانم                                        روزم سیه تر از شب با جان تو را بخوانم
با جان تو را بخوانم آه ای خدای عالم                                     دریاب حال من را نای نفس ندارم
آه ای خدا بسوزان این صفحه های شعرم                              تا دیگری نسوزد از آتش کلامم
قلبم اگر بسوزد ترسی ز آن ندارم                                         عادت شده برایم با هر نفس بسوزم
هر دم ز دار دنیا تیری به من رسیده                                      از لحظه های دشوار قامت شده خمیده
آه ای خدا نظر کن بر من که مست عشقم                            یک دم نظر کن امشب بر حال زار چشمم
آه ای خدا جهان را با عشق آفریدی                                       وندر شکستن دل معشوق آفریدی
دیوار شد مرا گوش . در شد برای من گوش                           دلدار من کجا رفت با دل کند مرا گوش
هر کس ز خود بداند تفسیر شعر مجنون                               لاکن کسی نداند مجنون ز چیست دلخون

...

 

شعر از سعید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 20 مهر 1392برچسب:, | 12:2 | نویسنده : admin |
  • کار آفرین ها
  • راسو